Dr. Klenanc Miklós és dr. Baksa Márk Péter kollégáink az Index Tech-Tudomány rovatának nyilatkoztak az önvezető autók felelősségi kérdéseinek jelenéről és jövőjéről. A cikk ide kattintva olvasható.
Az olyan technológiák, mint a magától beparkoló autó vagy a sávtartás, még megfeleltethetők a jelenlegi szabályozásoknak. Attól, hogy az autó önmagát parkolja be, az utolsó döntést és a végső kontrollt továbbra is a sofőr gyakorolja, aki ha problémát észlel, közbe kell avatkozzon. A végső felelős tehát továbbra is a sofőr, illetve az üzembentartó – segített kibogozni a jogi kérdéseket dr. Baksa Márk Péter, az önvezető autók jogi vonatkozásaival rendszeresen foglalkozó Réti, Várszegi és Társai Ügyvédi Iroda PwC Legal versenyjogi csapatának tagja.
Dr. Klenanc Miklós ügyvéd arról beszélt, hogy a jelenlegi jogszabályi környezetben is nagyon sok minden még a római jogi alapokon nyugszik. Olyan absztrakt, rugalmas, tág, általános fogalmakkal operáló rendszer ez, amelyet még ma is tudunk használni, annak ellenére, hogy egészen szélsőségesen megváltozott azóta az élet. Szabályok tehát vannak, a felmerülő kérdéseket is meg lehet válaszolni, de ezek már nem biztos, hogy megfelelnek azoknak a válaszoknak, amiket a mai világban hallani szeretnénk.